01.
// wykorzystujemy klasę Scanner z pakietu java.util
02.
import
java.util.*;
03.
04.
/**
05.
* Palindrom
06.
* @author kodatnik.blogspot.com
07.
*/
08.
public
class
Palindrom {
09.
10.
// metoda palindrom zwraca prawdę bądź fałsz
11.
// dla przekazanego jako parametr łańcucha tekstowego
12.
public
static
boolean
palindrom(String lancuch) {
13.
14.
// tworzymy nowy obiekt klasy StringBuilder
15.
StringBuilder tekst =
new
StringBuilder(lancuch);
16.
17.
// wykorzystujemu metodę reverse() do odwrócenia łańcucha
18.
// oraz equals() do sprawdzenia czy oba łańcuchy są takie same
19.
return
lancuch.equals(tekst.reverse().toString());
20.
}
21.
22.
public
static
void
main(String[] args){
23.
24.
Scanner sc =
new
Scanner(System.in);
25.
System.out.print (
"Podaj łańcuch tekstowy: "
);
26.
27.
// pobieramy od użytkownika łańcuch tekstowy
28.
String lancuch = sc.nextLine();
29.
30.
// wyświetlamy na ekranie informacje czy podany wyraz jest palindromem
31.
System.out.println(
"Łańcuch tekstowy: "
+ lancuch + (palindrom(lancuch) ?
" jest"
:
" nie jest"
) +
" palindromem"
);
32.
}
33.
}
Pokazana metoda uwzględnia wielkość liter, wyraz Kajak nie będzie palindromem.
W programie zastosowano trójargumentowy operator ?:. Sprawdza on wyrażenie logiczne i zwraca dla prawdy wyrażenie występującą po ?, a dla fałszu po :. Jest to skrócona wersja if else.
Przykładowe uruchomienia programu:Podaj łańcuch tekstowy: kajak Łańcuch tekstowy: kajak jest palindromem
Podaj łańcuch tekstowy: marcin Łańcuch tekstowy: marcin nie jest palindromem
4 Komentarze - Palindrom
Fajny Blog - fajnie cofnąć się w czasie :)
takie porady sa wazne
duzo wiedzy
no mozna sie coś nauczyć
Prześlij komentarz
Możesz użyć niektórych tagów HTML, takich jak <b>, <i>, <u>, <a> Nie spamuj :)