Java - darmowe książki i tutoriale

W sieci dostępnych jest kilka darmowych pozycji książkowych dla chcących nauczyć się podstaw programowania w języku Java. Znajdziemy zarówno całe książki jak i przykładowe rozdziały (po polsku i po angielsku). Dobrze jest również znać strony z sensownymi tutorialami.

Zacznijmy od książek. Thinking in Java to to najbardziej znana i popularna książka dotycząca podstaw jak i zaawansowanych możliwości Javy. W wersji angielskiej jest ona dostępna za darmo na stronie autora: http://www.mindview.net/Books/TIJ/. Wersja polska niestety nie jest darmowa.

Kolejna pozycja w języku angielskim to dość spore opracowanie How to Think Like a Computer Scientist dostępne w formie PDF'a pod adresem: http://www.greenteapress.com/thinkapjava/thinkapjava.pdf. Książka zawiera wprowadzenie do Javy oraz kilka rozdziałów poświęconych algorytmom i strukturom danych. Bardzo ciekawą pozycją jest również Introduction to Programming in Java Roberta Sedgewicka i Kevina Wayne'a. Znajdziemy w niej interesujące przykłady jak i nieszablonowe podejście do wielu aspektów programowania (język angielski). Całość dostępna tutaj: http://introcs.cs.princeton.edu/java/home/. Inną polecaną książkę o tytule Introduction to Programming Using Java znajdziecie pod adresem: http://math.hws.edu/javanotes/. Poza wstępem do programowania autor opisuje zaawansowane struktury danych, strumienie wejścia/wyjścia jak i programowanie z wykorzystaniem graficznego interfejsu użytkownika. Pozostałe pozycje w języku angielskim to:

Po polsku wybór pozycji jest znacznie mniejszy. Większość to bardzo dobre tutoriale wprowadzajace do języka jak i również przybliżające trochę bardziej zaawansowane zagadnienia i tak:

Możemy również poczytać rozdziały książek dostępnych w księgarniach internetowych np.:

...i jak zawsze zostaje Kodatnik ;)

Jesli znacie jakieś inne ciekawe kursy, darmowe podręczniki to dajcie znać o nich w komentarzach.

10 Komentarzy - Java - darmowe książki i tutoriale

java tutorial pisze...

Lepiej uczyć się programowania poprzez praktykę dlatego warto przeglądać przykładowe programy:)

java pisze...

Dzięki, fajna lista przykładów i kursów.

Fawad umair pisze...

Pobierz książek komputerowych w którymkolwiek z tej linii są naprawdę ładne infomation .

Computer books

Ermlab pisze...

Przy nauce na pewno takie rzeczy się świetnie sprawdzą. Dzięki za przydatne linki

Tomek pisze...

No akurat JAVA to najbardziej popularny język programowania, który na ten moment jest używany. We wszystkie szczegóły należy się odpowiednio wdrożyć, aby wiedzieć, w jaki sposób się tym zajmować. Kursy związane z takimi kwestiami IT są teraz bardzo popularne. Ja kurs dla siebie sprawdzałam np. tutaj https://futurecollars.com/pl/java-developer/

Arek pisze...

Mnie Java to akurat cały czas kojarzy się z grami. Niestety dalej nie interesowałem się zbytnio, jakie dodatkowo jeszcze usługi posiada. Jeśli już mowa o grach, to ja jestem bardzo ciekawa tym, w jaki gry lubicie grać. U mnie najczęściej są to gry komputerowe, ale ostatnio hitem jest gra Anhtem. Czytam też sobie różnie poradniki związane z tą grą i znajdziecie je sobie np. na stronie https://www.anthem.pl/ . Sprawdźcie, skorzystajcie i dowiedzcie się, czy taka gra będzie dla Was odpowiednia. Ja lubię bardzo taką tematykę.

Marta89 pisze...

Racja - JAVA mnie również kojarzy się z grami na komputer i telefon, ale widać, że zasięg ich produktów jest dużo większy. W sumie, jeśli o grach mowa, to jestem ciekawa, z jakich najczęściej korzystacie? Ja mam kilka gier, które od lat są moimi faworytami, ale teraz jakoś zwracam większą uwagę na grę https://darksouls2.pl , która jest ze mną od jakiegoś czasu, a podana strona pomaga mi w tym, aby poradzić sobie z każdym etapem gry. Ciężko znaleźć teraz sobie jakieś fajne zajęcie, skoro ledwo co z domu można wyjść, więc gram.

Fit-Meal pisze...

Ciekawy blog, kiedy to było :) 2011 i ta Java :)

obiady domowe na dowóz Radom pisze...

czytanie roziwja

Pola pisze...

Ciekawie przedstawiony temat.

Prześlij komentarz

Możesz użyć niektórych tagów HTML, takich jak <b>, <i>, <u>, <a> Nie spamuj :)

Popularne posty