// wykorzystujemy klasę Scanner z pakietu java.util import java.util.*; /** * Palindrom * @author kodatnik.blogspot.com */ public class Palindrom { // metoda palindrom zwraca prawdę bądź fałsz // dla przekazanego jako parametr łańcucha tekstowego public static boolean palindrom(String lancuch) { // tworzymy nowy obiekt klasy StringBuilder StringBuilder tekst = new StringBuilder(lancuch); // wykorzystujemu metodę reverse() do odwrócenia łańcucha // oraz equals() do sprawdzenia czy oba łańcuchy są takie same return lancuch.equals(tekst.reverse().toString()); } public static void main(String[] args){ Scanner sc = new Scanner(System.in); System.out.print ("Podaj łańcuch tekstowy: " ); // pobieramy od użytkownika łańcuch tekstowy String lancuch = sc.nextLine(); // wyświetlamy na ekranie informacje czy podany wyraz jest palindromem System.out.println("Łańcuch tekstowy: " + lancuch + (palindrom(lancuch) ? " jest" : " nie jest") + " palindromem"); } }
Pokazana metoda uwzględnia wielkość liter, wyraz Kajak nie będzie palindromem.
W programie zastosowano trójargumentowy operator ?:. Sprawdza on wyrażenie logiczne i zwraca dla prawdy wyrażenie występującą po ?, a dla fałszu po :. Jest to skrócona wersja if else.
Przykładowe uruchomienia programu:Podaj łańcuch tekstowy: kajak Łańcuch tekstowy: kajak jest palindromem
Podaj łańcuch tekstowy: marcin Łańcuch tekstowy: marcin nie jest palindromem
4 Komentarze - Palindrom
Fajny Blog - fajnie cofnąć się w czasie :)
takie porady sa wazne
duzo wiedzy
no mozna sie coś nauczyć
Prześlij komentarz
Możesz użyć niektórych tagów HTML, takich jak <b>, <i>, <u>, <a> Nie spamuj :)