// wykorzystujemy klasę Scanner z pakietu java.util
import java.util.*;
/**
* Palindrom
* @author kodatnik.blogspot.com
*/
public class Palindrom {
// metoda palindrom zwraca prawdę bądź fałsz
// dla przekazanego jako parametr łańcucha tekstowego
public static boolean palindrom(String lancuch) {
// tworzymy nowy obiekt klasy StringBuilder
StringBuilder tekst = new StringBuilder(lancuch);
// wykorzystujemu metodę reverse() do odwrócenia łańcucha
// oraz equals() do sprawdzenia czy oba łańcuchy są takie same
return lancuch.equals(tekst.reverse().toString());
}
public static void main(String[] args){
Scanner sc = new Scanner(System.in);
System.out.print ("Podaj łańcuch tekstowy: " );
// pobieramy od użytkownika łańcuch tekstowy
String lancuch = sc.nextLine();
// wyświetlamy na ekranie informacje czy podany wyraz jest palindromem
System.out.println("Łańcuch tekstowy: " + lancuch + (palindrom(lancuch) ? " jest" : " nie jest") + " palindromem");
}
}
Pokazana metoda uwzględnia wielkość liter, wyraz Kajak nie będzie palindromem.
W programie zastosowano trójargumentowy operator ?:. Sprawdza on wyrażenie logiczne i zwraca dla prawdy wyrażenie występującą po ?, a dla fałszu po :. Jest to skrócona wersja if else.
Przykładowe uruchomienia programu:Podaj łańcuch tekstowy: kajak Łańcuch tekstowy: kajak jest palindromem
Podaj łańcuch tekstowy: marcin Łańcuch tekstowy: marcin nie jest palindromem
4 Komentarze - Palindrom
Fajny Blog - fajnie cofnąć się w czasie :)
takie porady sa wazne
duzo wiedzy
no mozna sie coś nauczyć
Prześlij komentarz
Możesz użyć niektórych tagów HTML, takich jak <b>, <i>, <u>, <a> Nie spamuj :)